Poslední cesta mého BMW

Napsal Luděk Gühl (») v pondělí 23. 1. 2017, přečteno: 2017×
servis.jpg

Dneska vás všechny, co se rozhodnete číst tento článek chci požádat o laskavost. Poslední dobou jsem se blogu nevěnoval tak, jak bych chtěl, ale to, co se dočtete v tomto článku budiž varováním pro všechny lidi, kteří vlastní auto. Tou laskavostí je tedy co největší počet sdílení, mezi přáteli, na sociálních sítích, na svých webových stránkách nebo v médiích. Budu vám totiž popisovat příběh velmi smutného konce mého prvního auta. Auta, kteří všichni moji kamarádi dobře znají a jehož osud byl, alespoň pro mě, naplněn neschopnými fušery ze servisu MVGroup v Kosmonosích u Mladé Boleslavi. Ale hezky od začátku.

BMW 320d, generace e46 (pro znalce), jehož recenzi, se budu věnovat někdy jindy, jsem zakoupil na začátku léta 2011. Bylo hezké, nemělo zas tak moc nalítáno a bylo to především mé první, vlastní auto. 4 roky sloužilo parádně, občas samozřejmě, jak by šlo u staršího auta čekat, odešla nějaká spotřební věc, ale vždy šlo prakticky o drobnosti. Až v roce 2015 se to stalo. Najednou začala sama od sebe mizet chladicí kapalina. Nejdřív po kapkách, takže kontrolka zasvítila tak jednou za čtvrt roku. V zimě se mi to nechtělo až tak řešit, ale hned zjara jsem to dal do servisu. Bohužel už tehdy jsem měl tušit problémy. V servise byli s diagnostikou (tedy nějaký umolousaný strejda si stoupl před auto, otevřel kapotu a dlouhým pohledem hleděl na motor) rychle hotoví. Prý to je vodní pumpa. Nu což, ta nestojí svět. Nechal jsem jí tedy vyměnit. Zpočátku se zdálo vše OK, tak jsem odjel v červenci na dovolenou. Bohužel přesně tou dobou nastala letní vedra a v Českých Budějovicích začala opět svítit kontrolka chladicí kapaliny. No a co s tím na dovolené? Koupil jsem tedy pětilitrový kanystr destilované vody a dolil, co se vešlo. Jenže ouha, během dovolené jsem ty kanystry kupoval ještě tři. Vrátil jsem se domů a hned první den, co jsem byl v Mladé Boleslavi, jsem se opět stavil v servise, reklamovat opravu. Nechal jsem tam auto a za pár hodin mi volali, že to byla ta pumpa, jen tam nedali těsnění. To už jsem celkem rudnul v obličeji. Co to je krucinál za servis?. Vyzvedl jsem si tedy auto s tím, že už je vše v pořádku.

Uplynuly přesně dva dny a vydali jsme se s kamarádem na zříceninu hradu Zvířetice, asi 10 km od Mladé Boleslavi. Cesta tam byla v pořádku, ovšem už při nastartování auta a puštění klimatizace se náhle začala ručička teploty motoru šplhat až do červeného pásma. To mě trochu vyděsilo, protože nic takového auto nikdy neudělalo, i když měl motor málo chladiva. Vypnul jsem všechny systémy, co by mohly zatěžovat motor a bez plynu, z kopce na volnoběh jsem se ho snažil uchladit. Ale ouha, pak přišel kopec. A to už auto nezvládlo. Ještě jsem se doplazil ke krajnici u rybníka a rozhodl, že holt musíme počkat, až vychladne. Pomalu jsem upouštěl víčkem expanzní nádobky tlak a páru. V kufru jsem měl ještě půl kanystru destilky, takže mi nevadilo, že trochu vybryndám. Opařené ruce, bouli na čele od vystřeleného víčka a v pase smíchy zlomeného kamaráda raději přeskočím. Po asi dvou hodinách jsme dojeli do Boleslavi a já okamžitě zavezl auto do onoho servisu, kde dle mého podcenili opravu. Tím ale vše teprve začalo.

V servise řekli, že se na to tedy musí podívat pořádně a nechali si tam auto celý týden. Po týdnu přišla jasná zpráva. Je špatný termostat na okruhu EGR. Na moje námitky, že oba termostaty jsou před půl rokem měněné nebyl brán zřetel, vždyť nejsem mechanik. Za dva dny, po výměně termostatu jsem si přebíral auto. Ani jsem se nerozloučil a dobře jsem udělal. S přehřátým motorem jsem byl zpátky asi za 5 minut. Takže další týden v servise. Bude to ten druhej termostat, na motoru. Na námitky už jsem se nezmohl. Znovu dva dny, znovu jsem přebíral auto. Objel jsem dva paneláky a už jsem se vracel. Majitel servisu stál venku. Zastavil jsem před ním, on otevřel kapotu, najednou se ozvala rána a zpod auta začala vytékat voda. Bouchla expanzní nádoba. Tak je to prý jasné, byla v ní díra. Podotkl jsem, že kdyby v ní byla díra, tak nebouchne, ale naopak by ten tlak měl kudy ujít. Zase tomu nerozumím a vyměníme expanzku a vše bude OK. Historie se opakovala. Dva dny, dva paneláky, přehřáté auto, servis. Prý už to není možný, co s tím křápem je. Zavolali technika ze servisu BMW. Jasně, odfouknuté těsnění pod hlavou motoru. Proto tlakoval chladicí okruh a mizela kapalina. Okej, to je první verze, co zní uvěřitelně. Takže vymontovat půlku auta, sundat hlavu, nechat jí srovnat, vyměnit těsnění. To trvalo měsíc! Koncem září jsem si tedy přebíral auto. Objel jsem dva baráky a co se nestalo? Kontrolka hlásila málo chladicí kapaliny. Znovu do servisu - prý zapomněli odvzdušnít okruh. V servise? Bože! Odvzdušnili, dolili a já se vydal na zkušební jízdu. Pravda, motor se nepřehříval a voda se neztrácela, ale zrychlení 0-100 km/h za cca 2,5 minuty mi nepřišlo úplně v pořádku. Takže zase do servisu. Nevěděli, co s tím a ignorovali i to, že se z motoru kouří. Řekl jsem jim, ať prověří, jestli nejsou prasklé svody. Byly. Zavařili svody, nekouřilo to, ale stále to nejelo. Povídám, že jim tam to auto nechám, ať to opraví, protože to prostě zničili oni. Předtím, i s přehřátým motorem jelo normálně. Dávám jim měsíc na opravu.

Po měsíci, kdy jsem se každý týden snažil asi 30x dovolat jsem přišel. Auto bylo pořád zaparkované tak, jak jsem ho nechal já. Rozčílený do ruda jsem vběhl dovnitř a dožadoval se opravy, protože mi zkurvili auto. V tu chvíli se majitel, chlap jak hora, zvedl, a vyhodil mě dveřmi servisu ven. Moje pokoušení se dovolat, poté občas narazilo na úspěch, ale to znamená asi tolik, že z 30 telefonátů jsem se dovolal jednou. bylo mi vysvětleno, že to je turbo, pak že je to podtlakové ovládání turba, ucpaný výfuk, pak špatné pojistky a já už nevím co ještě. V té době už jsem měl nové auto, takže mi už nešlo o čas, ale o to, aby to prostě na své náklady opravili. V zimě jsem to řešit nechtěl, ale jak jsem jezdil okolo, viděl jsem své auto, s letními náplněmi, stát přikryté vrzstvou sněhu, zmrzlé na dřeň nebo mokré a špinavé na ulici před servisem. Nakonec jsem se v servise zastavil v březnu roku 2016, tedy 8 měsíců poté, co jsem tam dával auto. Tentokráte s jasným cílem.

Přes zimu jsem se poradil s právníkem. Ten řekl jednoznačně, ať kašlu na auto, že mám chtít, aby ho ode mě odkoupili. Sám jim pak, s mou plnou mocí, zasílal dopisy. Jejich obsah neznám, asi nějaké pohrození soudem a pokutami. Na ty nikdo nereagoval. Bylo mi auta líto, ale chápal jsem, že asi není jiná možnost. V březnu jsem nakráčel do servisu se dvěma svědky. Majitel řekl, že auto mají vzadu na dvorku. Na otázku, jak jezdí, se mi pokoušel namluvit, že už je vše v pořádku. Až když jsem se zeptal na zrychlení, přiznal barvu. Od podzima na něj nesáhli. Vysvětlil jsem mu situaci, že auto opraví na svoje náklady a nebo odkoupí a pohrozil jsem mu soudem. Na to měl neuvěřitelnou odpověď. Prý radši, než jít k soudu, tak to tam zavře. K odkoupení byl svolnější, ale měl jinou představu o ceně. Pokoušel se velmi vtipně smlouvat, že odkoupí auto za míň a zbytek mi dá ve službách. Znělo to jako hodně nepovedený vtip. Kdo by k němu po takové zkušenosti dal byť jen koloběžku? Po dvou týdnech naléhání, ale musel přistoupit na moje podmínky. Koncem března tedy bylo jasno. Auto ode mě odkoupí. Myslíte si, že to tím skončilo? Ne.

Mnou připravenou smlouvu místo něj podepsal jeho zaměstnanec, na jeho nátlak. Mě to bylo celkem jedno, kdo oficiálně ode mě auto koupí, ale podezřelé to bylo. A pak nic. Když měl za týden zaplatit celou částku, tak v servise nebyl, nebral telefony a jeho zaměstnanci prý nemají právo hospodařit s penězi. Volal jsem čtyřikrát, pětkrát denně. Občas to zvedl, řekl, že je na služebce, že jel někam pro auto, že je na pohřbu atd. Prý tam bude večer, ať se stavím. Nebyl, telefon nebral. První části peněz jsem se dočkal v červenci. Šlo asi tak o polovinu celé sumy. Pak zase tohle kolečko, telefon hluchý nebo zvoní do prázdna, nikdo neví, kdy bude majitel v servise. Jednoho srpnového dne jsem se v servise stavil a protože byla otevřená vrata, vlezl jsem dovnitř. Tehdy stále ještě moje auto bylo na zvedáku a mělo vyndaný motor. Prý ho budou měnit za nový. Bez mého souhlasu. A o šéfovi zase nikdo nic neví. Zastihl jsem ho až v září, když jsem přijel uprostřed dne, neohlášen. Vyplatil mi pár tisíc, že víc teď nemá, ať se stavím zítra. Zítra zase nic.

Takhle to šlo den za dnem, občas jsem ho zastihl, dal mi pár tisícovek a pak zase dlouho nic. Byl jsem rád alespoň za něco, protože jsem nevěřil, že se od něj vůbec dočkám nějakých peněz. A pak, koncem listopadu, stále ještě moje auto, ze servisu zmizelo. Prý ho dali do bazaru. Opět bez mého vědomí. Naštěstí pro mě ho dali do bazaru, který se alespoň tváří, jako solidní. Odtamtud se mi sami ozvali, že chtějí auto přepsat na sebe, abych neměl starosti, že to samozřejmě zaplatí a celé zajistí. Sice jsem jim napsal, že to radši zajistím sám, abych měl jistotu, že nikdo nejezdí s autem na moje papíry, ale to je drobnost. Z tohoto ohledu šlo vše, jako po drátkách. I ze servisu jsem nakonec dostal před Vánocemi 2016, po 17 měsících, co auto strávilo v tom domě hrůzy, svoje peníze a auto se teď nejspíš prohání někdo po Plzni a nový majitel nemá tušení, co všechno si zažilo. 

Taková malá perlička. Bratr pana majitele vede autobazar směrem z Boleslavi na Plazy a říkal, že od svého bratra nikdy nebere auta, protože je to podvodník. Prý to udělal jednou a zjistilo se, že auto bylo v exekuci. Od té doby spolu nemluví.

Zbývá tedy napsat toliko. Nikdy, opravdu nikdy, ale fakt NIKDY! nedávejte auto do servisu:

MVGroup

Průmyslová 998,

293 06,  Kosmonosy

Kontaktní osoba je:

Radek Maštalíř

tel.: 724 760 766

Zvenku mají nápis ,,Partner Exclusiv Cars", ale to byla firma sídlící vedle. Oni s nimi nemají nic společného. Fotku, jak vypadá vjezd do servisu máte v titulku článku. Mapka je v Galerii 

Servis_2

Servis2

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel pět a deset