Uzavírka sem, uzavírka tam

Napsal Luděk Gühl (») v neděli 18. 9. 2016 v kategorii Zápisky z cest, přečteno: 706×
1335953518uzavirka-zakaz-vjezdu-denik-380.jpg

Klasický obrázek českých silnic začátkem podzimu. Jeden rozkopaný úsek silnice za druhým. Jak všichni víme, do konce roku se musí totiž utratit peníze určené na opravy silnic pro letošní rok. A protože se na začátku roku nejsou politici schopní shodnout, který úsek jaké silnice opraví, stane se každý rok na začátku podzimu, že se někdo probudí a uvědomí si, že neutracené peníze bude muset vrátit. A tak se začnou opravovat i úseky silnic, které by to možná ještě opravit nepotřebovaly a navíc se opravují pouze tak, aby to zase tak rok, dva vydrželo, protože na pořádnou opravu, včetně podloží prostě není čas. 

Minulý pátek jsem tohle zažil na vlastní kůži při mé klasické cestě z Mladé Boleslavi do Teplic. při pohledu na mapu uzavírek jsem zjistil, že neexistuje trasa, na které by nebyla alespoň jedna uzavírka, či obrovská kolona. Po dálnici bych stál minimálně 20 minut u Brandýsa, kdybych se rozhodl kolonu objet, stál bych v koloně přímo v Brandýse a i kdyby se mi podařilo objet tu, čekalo by mě, dle zpráv z rádia, půlhodinové zdržení přímo před Teplicemi. Objížďka přes Ústí by se také nevyplatila, protože hlavní tah Lovosice - Ústí je rovněž rozkopaný. Dobře, tak druhá trasa. Směr Bělá pod Bezdězem, Ústěk, Lovečkovice a Ústí nad Labem. Bohužel mezi Zahrádkami a Stvolínky je už od června kompletně rozkopaná silnice, provoz řízen semaforem a posledně jsem tam stál 12 minut. Hned další omezení je ve vesničce Hradec a zúžení přímo na hlavní silnici Přístavní v Ústí. Z toho se zdálo, že by skoro bylo výhodnější jet na Liberec a Děčín. Ale to se mi prostě nechtělo. Riskl jsem cestu po dálnici a doufal, že se nějak všem kolonám vyhnu. 

Hned první kolonu jsem minul díky tomu, že jsem jel na druhou stranu. Kolona před Mladou Boleslaví směrem od Prahy už začíná být součástí kulturního dědictví města. Ale já jel ku Praze a tedy i přes zúžení naprosto v klidu. První dopravní komplikace v mém směru jsem potkal právě u Brandýsa. naštěstí končily těsně u sjezdu z dálnice, čehož jsem využil a sjel. Protože jsem věděl o ucpaném Branýsu, zahnul jsem na druhou stranu, směr na Horní Počernice. Po cestě jsem projížděl ulicí, v níž by rozhodně nechtěl bydlet žádný opilec, vracející se ze zábavy taxíkem a snažící se vysvětlit taxikářovi název ulice. Jmenuje se totiž ,,U Úlů". Pak klid, pár pitomců, ale to je už takový folklór, no a pak omezení před Teplicemi. A to nemyslím tu kolonu, té jsem se vyhnul. Myslím tím postaršího pána v Renaultu Thalia. Toto auto má totiž jeden, jediný smysl. A ten spočívá ve vytáčení řidičů, jedoucích za ním. Schválně si někdy všimněte, že kdykoliv potkáte Renault Thalia (nebo Hyundai Accent), tak již po několika málo vteřinách jízdy za ním budete mít krevní tlak na velmi nebezpečné úrovni a Váš slovník bude veřejně nepublikovatelný. Tato konkrétní, červená, Thalia, měla ještě za zadním oknem balík toaletního papíru - jak symbolické. Stát v koloně by bylo mnohem příjemnější, než jet za tímto pánem, který kličkoval přes celou šířku pruhu, protože při rychlosti 30 km/h měl nejsíš smrt v očích a na jazyku infarkt. Bohužel přesně v úseku, kde nelze kvůli vlnitému terénu a zatáčkám předjíždět. Ale kdyby jel jen těch 30 km/h. On neustále měnil rychlost v rozmezí 15 km/h a 50 km/h, podotýkám, že mimo město. Zběsile brzdil a pak přesně naopak, velmi rozvážně zrychloval. Musel jsem to za ním ale vydržet až do Teplic, protože pán zřejmě také nechtěl stát v koloně a jel mou trasou až na předposlední křižovatku před mým domovem. 

Shrnuto a podtrženo, ač jsem většinu času jel po dálnici a těm nejhorším kolonám se vyhnul, stejně mi cesta trvala o 50 minut déle, než obvykle. Některé dny je skoro lepší za ten volant nesedat. A pokud máte Renault Thalia, nesedejte za volant nikdy.

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel dvě a devět