To byl pařák

Napsal Luděk Gühl (») ve čtvrtek 1. 9. 2016 v kategorii Zápisky z cest, přečteno: 765×
6811-preview-rsd1.jpg

Klasická páteční cesta směrem na Teplice, 35°C ve stínu a David Bowie v rádiu. Nechtěl jsem se zdržovat a tak jsem jel po D10 nejprve na Prahu a pak po dálnici jen do Lovosic, protože dé osmička se pořád nějak nedokázala dostavět sama od sebe. Někde jsem četl, že má parný den na psychiku řidičů vliv, ale že až tak zásadní, to jsem nečekal. Sotva jsem vjel za Mladou Boleslaví na dálnici, tak to začalo. Nejprve si jeden kamioňák myslel, že je Schumacher (já vím, blbý přirovnání, ten toho moc nezmůže) a jal se předjíždět druhého kamioňáka. A tak nám celkem příjemně, za kamiony, uběhlo asi pět kilometrů. Pán za mnou to nevydržel a radši odbočil na benzínku. Když se pánové kamioňáci konečně dohodli, kdo z nich dál dočůrá, konečně jsem mohl zrychlit na dálniční rychlost a zmizet. Tedy, alespoň jsem si to myslel. Jen jsem zajel za horizont, zase jsem musel šlapat na brzdu. Nějaký pan manager ve svém managerském Superbu, jedouc asi stovkou, blokoval levý jízdní pruh a nehodlal se zařadit. On je tohle vůbec typický nešvar českých řidičů. Lidi, uvědomte si, že levý dálniční pruh je něco jako WC. Jdete tam, vykonáte potřebu a jdete zase zpátky. Taky na záchodě netrávíte celý den. Po krátkém, asi půlminutovém troubení se pán vzpamatoval a uhnul, avšak nedal se zahanbit a jakmile jsem ho předjel a zařadil se před něj, šlápl na to, bez blinkru mě začal předjíždět a zmizel někde v dáli. Pak, až na omezení u Brandýsa vše probíhalo hladce. Klasická dé desítková rychlost, něco mezi 150 a 170 km/h (jak poznamenal kamarád, jediný úsek německé dálnice v ČR, tedy nikoliv, co se kvality týká) až do Prahy. Za Prahou už potřebovalo auto nutně napapat a tak jsem zastavil u benzínky. Teploměr ukazoval 37,5°C a bylo narváno. Slečny pokladní nestíhaly obsluhovat zákazníky a tak jsem si stihl ve frontě pročíst aktuální noviny. Ten hlavní, benzínkový zážitek však přišel ve chvíli, kdy jsem platil a k vedlejší pokladně přišel takový velký pán a poručil si kartou zaplatit stojan číslo 3. Po oušku jsem poslouchal, co se bude dít, když tu se pokladní zeptala: ,,Bude to všetko, alebo chcete ešte kvapalinu do ostrekovačov?" Chvíli bylo ticho a najednou pán povídá, že jí vůbec nerozumí. Pokladní větu zopakovala a on zase, že nerozumí ani slovo, aby zavolala někoho, kdo umí česky. No já myslel, že umřu smíchy. 

Zbytek cesty probíhal pro mě už celkem klidně. Ne však pro některé účastníky. Vidouc už z dálky kouř , mi bylo jasné, že někdo takzvaně uvařil motor (mám své zkušenosti, o tom snad jindy). Když jsem se ke kouři blížil, koukám, že šlo o starší Alfu Romeo 156, u které stál jakýsi mladý floutek. Povídám si pro sebe, že asi pořádně načipoval motor, aby to táhlo ,,vocpoda" a takhle to dopadá, jenže to už jsem viděl za kopečkem další kouřové signály. A hádejte. Zase Alfa. Jenže tentokráte 159, kombík a stála u ní celá rodinka. Tak to asi nebylo úpravou motoru. Kdžy se nad tím zamyslím, tak podobnou scenérii už jsem jednou viděl. Také dvě Alfy, také na D8, také v odstavném pruhu. Jen venku bylo -20°C. Nejspíš ta italská auta fungují jen v omezeném intervalu teplot. Podle mě by to měli dát do návodu k použití.

Dál už probíhala cesta nudně. Už jen pár závodníků v českých supersportech (chápej Škoda Octavia Combi, TDI a pražská SPZ) co měla potřebu si dokazovat svou nadřazenost a jeden zajíc, co vykličkoval mezi křovinami, aby mi skočil pod auto. Nic se mu nestalo, jen se trochu lekl.

Takže vlastně tuhle cestu si budou pamatovat jen majitelé dvou Alf Romeo a jedna slovenská obsluha čerpací stanice.

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel devět a čtyři